שמעתם על ה’מגנטים’ של ספקטור?

בחודשים האחרונים שוקדים אנשי צבא בדימוס על הקמת מסגרת פוליטית חדשה • טל שניידר חושפת איך הם פועלים, מי עומד מאחורי ההתארגנות ומה היעדים שלהם
טל שניידר
כ"ח חשון התשע"ה / 21.11.2014 10:42

בחודשים האחרונים שוקדים אנשי צבא בדימוס על הקמת מסגרת פוליטית חדשה, אשר תתמודד בבחירות הבאות לכנסת כמפלגה נפרדת או בתוך אחת מן המפלגות הקיימות. בראש ההתארגנות עומד תא״ל במיל׳ יפתח ספקטור ולפי תכתובת מיילים פנימית הוא מצרף אליו אנשים נוספים.

בעקבות העלאת אחוז החסימה, התארגנויות מן הסוג הזה הפכו למורכבות מאוד, שכן סיכוייהן לעבור את אחוז החסימה החדש (3.25%) פחת בצורה משמעותית. אנשים נוספים אשר הודיעו באופן פומבי שיתמודדו בכנסת ה-20, במסגרת פוליטית עצמאית או מתוך מפלגות הם: אלדד יניב, בשמאל ומיכאל בן-ארי (כהנא חי) בימין.

במקרה האחרון, בן-ארי ותומכיו (מרזל, בן-גביר, גופשטיין, להב״ה ועוד) מצהירים באופן מפורש שגם אם הם מבינים שלא יצליחו להיכנס לכנסת, הרי שהם מרגישים את ההשפעה שלהם על השיח הציבורי, בכך שהם מושכים את בנט ואת חברי מפלגתו ימינה יותר בהצהרות ובמסרים הפוליטיים שלהם.

בחזרה למפלגת המגנטים-הצבאיים:

העומד בראש ההתארגנות הוא יפתח ספקטור, 74, לשעבר מפקד בסיס תל-נוף, מאלופי ההפלות של ישראל ואחד מן החתומים על מכתב הטייסים המקורי של 2003.

ספקטור פועל כבר מספר חודשים, יוצר קשר עם יוצאי צבא המתבוננים על הזירה הפוליטית מבחוץ ורוצים להוביל שינוי. ספקטור מצביע במצגות שהוא מעביר לאנשים (בעל-פה ובכתב) על העדר הגדרת יעדים באשר לעתיד המדינה, אי קיומן של תכניות חברתיות או ביטחוניות, ניהול לקוי, חסר במנהיגות.

וגם: העובדה שאין למדינה גבולות פיזיים ברורים מקשה להבהיר את הזהות הישראלית מבחינת לאום. ספקטור כותב שאין כיום חתירה מספקת לשוויון בין האזרחים ויש בעיות משילות, שלטון חוק והעדר בטחון אישי של האזרחים.

באחד מן המיילים המועברים בין תומכים פוטנציאלים של ההתארגנות נכתב על ידו: ״מנהיגות פירושה גם תרבות התנהגות, שונה מן הפוליטיקה הקיימת. הגינות אישית, השקעה, אחריות, יושר, צניעות ושמירת החוק. הקפדה על בהירות והימנעות משפה כפולת משמעות״.

אני מצרפת כאן מייל המועבר כיום בין אנשים השוקלים לסייע לספקטור או כאלה הנחשפים לתכניותיו.

ספקטור פורש את אופן ההתארגנות הצבאי על פי שיטת המגנטים: לפנות לציבור באמצעות יוצאי מערכת הביטחון המכונים ‘מגנטים’, אשר פונים למי ששירתו תחתיהם ומגייסים תמיכה.

‘מגנט’ מוגדר על ידי ספקטור כ״אדם עם אישיות שיכול לרכז 100 + מאזינים״.

המגנט הקלאסי הוא מג״ד, והיעד שלו הם אנשי הגדוד/הטייסת שלו. ובכן, ניתן לקרוא להלן.

זה מרתק:

יפתח ספקטור

ספקטור לא מציין מי הם אותם מגנטים שכבר רצים וממגנטים אנשים בשטח, אך לי נודע שבין השאר מדובר בח״כ לשעבר דורון אביטל, העונה כמובן לדרישות ה’מגנט’ בהיותו גם מפקד סיירת מטכ״ל לשעבר.

בין האנשים הנוספים אליהם פנו באמצעות מיילים ו/או בעל פה, על מנת שייקחו חלק בהתארגנות ניתן לציין את הרמטכ״ל לשעבר דן חלוץ, ח״כ ואלוף לשעבר יצחק בן ישראל, תא״ל מיל׳ עמירה דותן, מפקד חיל אוויר לשעבר הרצל בודינגר, מנכ״ל משרד האוצר לשעבר ירום אריאב, מזכ״צ לשעבר יוחנן לוקר (עד לפני שנתיים המזכיר הצבאי של נתניהו ואחיו של מי שפרש עתה מתפקיד מנכ”ל משרד ראש הממשלה), אל״מ מיל׳ מוקי בצר, תא״ל מיל׳ ישראל בהרב, אלוף מיל׳ עמוס ידלין (ראש מכון INSS), עוזי ארד (לשעבר ראש המל״ל של נתניהו), הדוקטור של הגדר אל״מ שאול אריאלי ועוד.

מכורח הגדרת המגנטיות, ועם הגישה המאוד צבאית, מספר הנשים שעונות להגדרות המפתח הנ״ל היא נמוכה.

אגב, באוקטובר 2014, פרסמתי כבר מידע התחלתי בנוגע להתארגנות הזו, אך כעת עם המייל המפורש ורשימת המכותבים העניפה, מצאתי לנכון להרחיב.

פורסם ב’פלוג של טל שניידר’: 
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות