מכון תל אביב לחזנות חוגג פתיחת שנה חדשה: “נכונו לנו הפתעות”

'מכון תל אביב לחזנות', בניהולו המוזיקאלי של החזן נפתלי הרשטיק, פתח בתחילת השבוע את שנת הלימודים החדשה • "המוטו שלנו כאן הוא להאיר ולהדר את התפילה בבתי הכנסת"
משה זילברמן
כ"ח חשון התשע"ה / 21.11.2014 11:51

שנת לימודי החזנות בארץ נפתחה השבוע: ‘מכון תל אביב לחזנות’, בניהולו המוזיקאלי של החזן נפתלי הרשטיק, פתח בתחילת השבוע את שנת הלימודים החדשה – תשע”ה.

אירוע הפתיחה החגיגי התקיים במשכן המכון, באודיטוריום בית ברודט ברחוב צייטלין בתל-אביב, בהשתתפותם של מורי המכון החזן נפתלי הרשטיק, ריימונד גולדשטיין, יותם סגל, ומאיר בריסקמן, ובנוכחותם של תלמידי המכון החדשים, שזה עתה פתחו את שנתם הראשונה. גם תלמידי המכון משנים ב’ וג’ ובוגרים רבים באו לאירוע החגיגי.

את האירוע פתח החזן נפתלי הרשטיק: “השנה יותר מבכל שנה נכונו לנו הפתעות והתפתחויות חיוביות, ובעזרת ה’ כפי שראינו הצלחה גדולה מאוד ברישום התלמידים לשנה הנוכחית באיכות ובכמות, כך גם נזכה לסייעתא דישמיא בכל ימי השנה”. הרשטיק הוסיף: “המוטו שלנו כאן הוא להאיר ולהדר את התפילה בבתי הכנסת, מבלי להמעיט בחשיבותם של ההופעות בפני הקהל שלא בא לבית הכנסת”.

לסיום סיפר החזן הרשטיק על המסע החזני השנתי של המכון ברחבי העולם, ואמר: “השנה המסע מכוון לארה”ב, לקהילות שעדיין לא הופענו אצלם בעבר”.

מכון תל אביב

לאחר שמורי המכון האחרים נשאו אף הם דברים, עלו מספר תלמידים מתלמידי השנה החדשה לבצע ממיטב הרפרטואר החזני, ובכך היה ניכר איכותם וכישוריהם החזניים והקוליים של אלו שרק זה עתה הצטרפו אל עולמה של חזנות.

חזנים10 שוחח עם הצעיר מבין מורי המכון, המנצח והמוסיקאי מאיר בריסקמן, המציין שנה שלישית בין צוות המורים: “אחת הנקודות המיוחדות במכון תל אביב לחזנות, היא העובדה שמעבר לזה שיש דגש על לימוד נוסח ושורשי התפילה ולימוד מקצוע החזנות – המכון מדריך ומחנך את תלמידיו לחתור ולדבוק בשלמות המקצוע המוסיקאלי – בפרמטרים ובסטנדרטים גבוהים ביותר המקובלים בעולם הקלאסי.

“בהתאם לכך המכון שם דגש מרכזי על ההשכלה המוזיקאלית של התלמידים הן במקצוע הסולפז’ ושירה בתווים והן בידע מוזיקאלי כללי המעשיר והמשרת את התפילה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רישום לשנה הבאה
    05/09/2016 09:44
    אלירז רהט
  1. ברצוני להירשם לשנה הבאה 0504828289 נא ליצור איתי קשר. תודה.