סאטמר: “כל גדולי ישראל צריכים לצאת נגד המתנחלים”

האדמו"ר מסאטמר הספיד את הקדושים הי"ד שנטבחו בבית הכנסת - ותקף בחריפות את הממשלה והמתנחלים • "אני שואל את העולים להר הבית: למה אתם עולים לשם? אין מקומות אחרים בירושלים שאפשר לראות משם את מקום המקדש?"
יוני גרין
כ"ז חשון התשע"ה / 20.11.2014 20:04

יומיים אחרי הטבח בבית הכנסת ‘בני תורה’ בשכונת הר נוף, בו נרצחו ארבעה קדושים הי”ד באמצע תפילת שחרית, התייחס היום (חמישי) האדמו”ר מסאטמר, במהלך שיעור על ספר תהלים לאסון והספיד בבכי את הקדושים.

במהלך ההספד תקף האדמו”ר בחריפות את העולם להר הבית, המתנחלים את הממשלה שבונה במזרח ירושלים וביהודה ושומרון, והזהיר שלא לבצע מעשי נקם כתגובה לרצח הנורא.

“כלל ישראל בכל העולם כולו בוכה ומקונן, ושבור לשברי שברים מאז שהגיע הבשורה האיומה על הטבח הנורא בעיר הקודש ירושלים”, פתח האדמו”ר. “קול נהי נשמע מציון כי עלה המות בחלונינו בפלטרין של מלך, בתוך מקדש מעט, כאשר נתאספו ישראל קדושים לפנות בוקר לעבודת השם להתפלל, בעת עומדם לפני ה’, מעוטפים בטלית ותפילין, נכנסו רוצחים אכזרים ורצחו ארבעה יהודים תמימי לב, יראי השם, לומדי תורה, ה’ ינקום דמם.

“כמו כן נפצעו עוד הרבה יהודים בצורות אכזריות ה’ ירחם, ונפצעו באופן קשה, והם זקוקים לרחמי שמים מרובים, ה’ ישלח להם רפואה שלימה מן השמים”.

האדמו”ר התייחס לגל הטרור בשבועות האחרונים ואמר: “הצרות האחרונות משכחות את הראשונות. כבר כמה שבועות שהרוצחים רצחו אנשים, נשים וטף, נפשות נקיות וטהורות בצורות אכזריות, וה’ ינקום דמם השפוך, ויחד עם כלל ישראל, בכל העולם, אנו מתאבלים מרה עם השכינה הקדושה, שמקוננת עמנו.

“ארץ ארץ אל תכסה דמם, עד ישקיף ה’ מן השמים וינקום דם עבדיו השפוך, יחד עם כל היהודים שנרצחו במשך כל אורך הגלות, וכמו שאנו מתפללים: אבינו מלכינו נקום נקמת דם עבדיך השפוך, כי רק הקב”ה שהוא אין סוף יכול לנקום את דם עבדיו, ואנו מאמינים בני מאמינים שהקב”ה יוציא אותנו מהגלות המרה ויקיים הבטחתו וינקום דמיהם”.

בשלב זה האדמו”ר הזהיר ממעשי נקמה שעלולים יהודים לבצע: “אבל חלילה לבשר ודם לנקום דם יהודי. אין שום יכולת בעולם שבשר ודם ינקום, וכל המושג נקמה על דם יהודי מגיע מהרעיון הציוני. לקחת את הגאולה לבד. נקמה על-ידי בשר ודם מביא נקמה חוזרת, נפש תחת נפש”.

האדמו”ר התייחס גם לסיבה מדוע התרחש הטבח: “מי יעלה לנו השמימה ויגיד לנו בשל מי הרעה הזאת? אין לנו כיום מישהו שיוכל להגיד מה רוצים בשמים – בשל מי הרעה הזאת.

“אבל עיני בשר ודם רואים את מה שעיניהם רואות – וכולם רואים שזה תוצאה ישירה של העליה להתפלל בהר הבית. ואני שואל את העולים: למה אתם עולים לשם? – אם זה מקום המקדש, הרי אסור להעלות לשם וחייבים כרת; ואם זה לא מקום המקדש, כפי שאתם אומרים, אז למה אתם צריכים להתפלל דווקא שם? האם אין מקומות אחרים בירושלים שאפשר לראות משם את מקום המקדש?

“אבל הסיבה האמיתית היא רק התאווה של הציוניים, שאנחנו השולטים, אנחנו הבעלים, ואנחנו נעשה כאן מה שאנחנו רוצים לעשות – וזה שורש פורה ראש ולענה של כל ההתנחלויות”.

בשלב זה עבר האדמו”ר לתקוף את הממשלה על הבניה ברמת שלמה ובשכונות נוספות: “גם מה שראשי השלטון הכריזו שהם מרחיבים את הבניה במזרח ירושלים, להראות לכולם שהם השולטים והבעלים בארץ, וזה מגרה עוד יותר את הרוצחים השפלים, שרוצים לרצוח. ולכן, בעיני הבשר ודם רואים שהרוצחים יוצאים דווקא ממזרח ירושלים”.

טבח הר נוףהאדמו”ר קרא לכל הרבנים והאדמו”רים לגנות את המתנחלים והבנייה ואמר: “מי יתן וכל ראשי ומנהיגי ישראל יצאו יחד בקול גדול נגד המתנחלים, ונגד ההולכים בדרכיהם, ונגד השומעים את דבריהם ונמשכים עם שיטתם – והם הגורמים והאשמים ברציחות, ובקול גדול יפרסמו שאין דרכינו בכך”.

“לבי כואב ובוכה על החללים, על חללי בית ישראל”, אמר האדמו”ר, “אבל בו בזמן לבי כואב ובוכה על הגורם שהביא את האסון.

“ולכן צריכים לצאת בקול מחאה נגד אלו שבונים בהתנחלויות במזרח ירושלים ובכל השטחים המוקפים עם ערבים, ועל ידי זה מגבירים את תאוות הרוצחים לרצוח”, אמר האדמו”ר. “כלל ישראל נמצאים בסכנה. בכל העולם יש רוצחים פזורים שרוצים לרצוח יהודים, ובני ישראל הפזורים בכל העולם צריכים שמירה מן השמים”.

האדמו”ר שלח את תנחומיו למשפחות ואמר: “מכאן, מריחוק מקום, אני רוצה לנחם את האבלים ואת המשפחות – המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים. ומתפללים יחד לרפואת החולים שהקב”ה ישלח להם במהרה רפואה שלימה ולא ישמע עוד שוד ושבר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צודק
    23/11/2014 09:47
    אוראל
  1. דבריו דברי טעם