בית המשפט קבע: ערבי ישלם 2.5 מיליון ש”ח לחרדי שפצע

יש מחיר לטרור: 2,500,000 ש"ח - זה סכום הפיצוי שגזר בית המשפט המחוזי בירושלים, על חסן סאבג, שהורשע בתקיפת בחור ישיבה שהגיע להתפלל בקבר שמעון הצדיק - וגרם לו לעיוורון בעין
נחמן וייס
כ"ד ניסן התשע"ד / 24.04.2014 18:32

2,500,000 ש”ח – זה סכום הפיצוי שגזר בית המשפט המחוזי בירושלים, על חסן בן אוסאמה סאבג, שהורשע בתקיפת בחור ישיבה שהגיע להתפלל בקבר שמעון הצדיק בירושלים.

המקרה התרחש לפני כ-5 שנים – בשנת 2009. בזמן שבחור הישיבה עשה את דרכו לתפילת השבת בקבר שמעון הצדיק, חסן סאבג יידה לעברו אבנים, כשכמה מהם אף פגעו בו וגרמו לפציעות חמורות ולעיוורון בעינו השמאלית.

כאמור, היום גזר בית המשפט המחוזי את דינו, וקבע שישלם לבחור הפצוע סך 2,500,000 ש”ח, הכוללים בתוכם גם את הוצאות הטיפולים הרפואיים.

השופט ירון נועם, מבכירי שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים, שדן בתיק, כתב בפסק הדין: “פשוט וברור כי נדרשת ענישה מחמירה על-מנת לבטא גמול הולם ביחס לחומרת המעשה ולתוצאותיו, ועל-מנת להרתיע את הנאשם ואחרים שכמותו. הנאשם דנן גם תכנן, חזר ושנה במעשים הללו, גם אחרי שנוכח בפגיעתם הקשה והרעה. העונש צריך להביאו לחדול מכך.

“בעונש לא יהיה עוד כדי להחזיר לאזרח הנ”ל את מאור עינו השמאלית, אבל צריך שיהיה בו מסר ברור כדי לתרום לביעור מעשים מסוכנים כל-כך של ידויי אבנים”.

לדעתו של השופט,  היה מן הדין לגזור על סאבג תקופה ממושכת מאחורי סריג ובריח, בכדי להשיג את מטרות הענישה. אך בשל נסיבות אישיות של הנאשם, הוא המיר זאת לקנס כספי גדול.

מקרה זה אינו בודד, ומדי שבת כמעט, מותקפים יהודים הבאים להתפלל בקבר שמעון הצדיק.

גזר דין זה, התקדימי בעניינו, אולי ישנה את ההתייחסות לתקיפות החוזרות ונשנות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות