נהגי ‘קווים’ הערבים שובתים בקרית ספר כבר 3 ימים: “משתקים עיר”

המשטרה קבעה כי הנהג הערבי יוסף ראמוני התאבד ולא נרצח - אך נהגי חברת 'קווים' בחרו להזדהות עם מותו - והכריזו על שביתה כללית • תושב מודיעין עלית: "אבסורד. במקום שאנו נעשה שביתה ונפגין לסילוקם מהעיר - הם עושים לנו"
אליעזר היון
כ"ו חשון התשע"ה / 19.11.2014 13:53

שביתה בקווי האוטובוס של חברת קווים בעיר מודיעין עילית: בעקבות מותו של נהג האוטובוס הערבי יוסף ראמוני, קראו תנועות וארגונים פלסטינים לשביתה כללית של נהגי אוטובוס – ונהגים בחברות ‘אגד’ ו’קווים’ נענו לקריאה.

עשרות נהגים ערביים לא הופיעו לעבודה וגרמו לשיבושי ניידות כבדים בערים ירושלים ומודיעין עלית.

ראמוני נמצא תלוי באוטובוס בחניון חברת אגד בהר חוצבים, ובני משפחתו טענו כי נרצח על ידי מתנחלים. המשטרה שלחה את גופתו לניתוח במכון לרפואה משפטית, שם הוא נותח בנוכחות פתולוג פלסטיני שמינתה המשפחה. הניתוח קבע כי אין כל חשד לפלילים.

“הבת שלי נוסעת בכל יום ללמוד בסמינר בירושלים. אתמול, לאחר שעות של המתנה, היא נאלצה לקחת מונית ספיישל מהבית עד לסמינר”, אומר לחרדים10 צביקה גולובנציץ, מתווך דירות בעיר. “לא מעט לקוחות מחוץ לעיר הגיעו אל משרדי באיחור של שעתיים, בעקבות השביתה”.

תושבי העיר מדווחים על המתנות של שעה עד שעה וחצי לקווים הבינעירוניים, כאשר האוטובוסים מגיעים מלאים עד אפס מקום ולא מאפשרים לנוסעים נוספים להיכנס פנימה.

“האבסורד הגדול ביותר הוא, שבמקום שאנו נעשה שביתה ונקרא לסילוקם מן החברה של הנהגים הערבים המסכנים את חיינו, הם פותחים בשביתה מולנו ומשתקים את העיר”, אומר קובי, תושב ‘אחוזת ברכפלד’.

אני כן פוחד

בשיחת טלפון אל המוקד של החברה נשמעת ההודעה הבאה: “נכון ליום רביעי עקב אי התייצבות של נהגינו לעבודה בעקבות מותו של נהג – ישנם שיבושים של קווים. הקווים לירושלים ולבני ברק יפעלו עם המספרים 200, ו-300, והם יופיעו בכל רבע שעה.

נהג אוטובוס יהודי איתו שוחחנו אומר כי הוא נאלץ לעבוד שעות נוספות, והתושבים כועסים, אם כי הם אינם פורקים את זעמם עליו: “הם מבינים שאני לא אשם. יחד עם זאת, כולם שואלים אותי מתי זה יגמר”?

• אתה לא פוחד לעבוד עם ערבים בצמידות כל-כך גבוהה?

“אני כן פוחד. מצד שני, אני לא נמצא אתם במגע הדוק, ומשתדל להיות פחות בחניון. יחד עם זאת, אני יכול לספר כי מידי יום, עולים ערבים רבים סביב השעה 18:30 לאחר שסיימו את עבודתם בעיר, והנוסעים ניגשים אלי ומתלוננים כי הם חוששים מן הנוסעים הערבים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הבעיה היא מה יהיה אח
    19/11/2014 21:19
    חי
  1. מי ערב שכשהנהגים יחזרו הם לא יבצעו נקמה,
    אם הם מזדהים עם זה, זה יכול להגיע בקלות לפיגוע …