שתי תקלות בטיסה של האדמו”ר משאץ: “נוסעים צעקו בפאניקה”

האדמו"ר משאץ-אשדוד, יו"ר מערכת הכשרות SKS מהדרין, היה בדרכו מתורכיה לסין עם צוות משגיחים • "עבודת ההשגחה ברחבי העולם כרוכה בלא מעט ניסיונות"
יוני גרין
כ"ד ניסן התשע"ד / 24.04.2014 09:50

רגעים של חרדה עברו השבוע על נוסעי טיסת ‘טורקיש איירליינס’ מספר 20 מאיסטנבול לבייג’ינג, לאחר שזו נאלצה לשוב על עקבותיה – בשל תקלה – למסלול ההמראה, מיד לאחר שיצאה לדרכה. בטיסה היה  גם האדמו”ר משאץ, רבי דוד מוסקוביץ’.

דקות לפני ההמראה החוזרת הושבתה הטיסה שוב בשל תקלה דומה. לאחר שעות ארוכות  הוחלט להחליף מטוס, והטיסה יצאה לדרכה – בפעם השלישית – הפעם ללא תקלות, בדרך ליעד – סין.

בין הטסים בטיסה היה גם האדמו״ר משאץ-אשדוד, יו”ר מערכת הכשרות SKS  מהדרין. אל האדמו”ר  התלווה צוות משגיחים והם היו בדרכם להשגחה במפעלי מזון בסין. לדברי המשגיחים, המתח בקרב הנוסעים היה גדול.

“זהו מצב בכלל לא נעים, בלשון המעטה”, סיפרו. “היו אנשים שפרצו בצעקות, היו שביקשו לשתות מים, והיו גם מספר תגובות קיצוניות של נוסעים שנכנסו לפאניקה מוגזמת. אנחנו התפללנו כיהודים מאמינים וברוך ה’ הסיפור הזה הסתיים ללא פגע”.

“עבודת ההשגחה ברחבי העולם כרוכה בלא מעט ניסיונות”, סיפר האדמו”ר, “אכן המתח בקרב הנוסעים ניכר היה לעין ואף בקרב המשגיחים, אברכים בעלי משפחות גדולות. אולם, בזכות התפילות שבקעו רקיעים, הוסדרו התקלות ובסופו של יום המטוס המריא ליעדו בצורה חלקה”.

הבדיקה העלתה כי מקור התקלה היא  מערכת ההיגוי של מטוס 777 של חברת בואינג. המערכת, שהוכרה עד היום כיעילה ומשוכללת, זוכה באחרונה לביקורת עקב תקלות חוזרות ונשנות, המתגלות במטוסים .

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות