סכסוך על ירושת שולמית אלוני: למי שייך הבית בכפר שמריהו

אליעזר היון
|
כ"ד חשון התשע"ה / 17.11.2014 15:44
כלתה של שולמית אלוני טוענת כי צוואה המעניקה שליש מן הבית השווה מיליונים לשני בניה האחרים, נכתבה כאשר אלוני היתה בלתי צלולה • האחים אלוני: “אשת אחינו חומדת את כל הבית”

שנה לאחר מותה, ובני משפחתה של שולמית אלוני – הכהנת הגדולה של השמאל הישראלי ומי שכיהנה כשרת החינוך, מצויים בסכסוך ירושה חריף על נחלתה בכפר שמריהו. כך מתפרסם הבוקר בעיתון ידיעות אחרונות.

לאלוני שלושה בנים: דרור אלוני, ראש מועצת כפר שמריהו; פרופ’ נמרוד אלוני, פרופסור לפילוסופיה של החינוך; והאמן אודי אלוני.

כאשר הזדקנה אלוני, היא  ביקשה מבנה דרור וכלתה, להתגורר בסמוך לה, בכפר שמריהו. השניים מכרו את דירתם ובנו יחידת דיור על המגרש אותו רכשה אלוני עם בעלה, לפני שנים רבות.

לפני מותה כתבה אלוני צוואה בה היא מורישה שני שלישים מהשטח לבנה דרור ולאשתו, ואילו בשליש הנוסף יתחלקו האחים. אלא שאשתו של דרור, מבקשת לקבל את המגרש כולו. לטענתה, הצוואה שנכתבה לפני מותה נערכה כאשר אלוני לא היתה בצלילות דעת, ועל כן היא אינה קוהרנטית. לדבריה, לפני הצוואה האחרונה סוכם כי הבית כולו יהיה שלה ושל בעלה.

דרור עצמו אינו מתערב בסכסוך, והמאבק מתנהל בין שני האחים הטוענים ‘אשת אחינו חומדת את כל הבית’, לבין הכלה הטוענת כי הבית ‘כולו שלי’.

הסופרת ואשת התקשורת עירית לינור הגיבה בדף הפייסבוק שלה:

“היום התבשרו קוראי העיתון ששלושת בניה של שולמית אלוני מצויים בסכסוך ירושה על נחלת אמם בכפר שמריהו. כבר יש עורכי דין, וטענות על צוואה לא חוקית, ואל תשאלו.

“מוזר. אנשים שיודעים איך לחלק את הארץ בינינו לבין הפלסטינים לא מצליחים להתפשר על מגרש”.