זקן ראש ישיבות חב”ד: הגאון רבי יעקב דב כ”ץ זצ”ל

אבל בחסידות חב"ד: זקן ראשי ישיבות תומכי תמימים, הגאון רבי יעקב דב הכהן כ"ץ זצ"ל, נפטר במוצאי שבת, בגיל 83 • כיהן קרוב ל-50 שנה בראשות הישיבה המרכזית בכפר חב"ד • העמיד אלפי תלמידים • הלוויתו תתקיים הלילה בבני ברק
כ"ג חשון התשע"ה / 16.11.2014 04:00

אבל כבד ירד על חסידות חב”ד, עם היוודע דבר פטירתו של זקן ראשי ישיבות חב”ד, ראש ישיבת תומכי תמימים המרכזית – כפר חב”ד, הגאון רבי יעקב דב הכהן כ”ץ זצ”ל, והוא בן 83.

הגרי”ד זצ”ל נולד בי’ שבט תרצ”א בחעלם שבפולין, וכיהן בראשות הישיבה קרוב ל-50 שנה כראש הישיבה החב”דית הגדולה בישראל, ישיבת ‘תומכי תמימים ליובאוויטש’ המרכזית בכפר חב”ד, והעמיד אלפי תלמידים, בוגרים שמשמשים כראשי ישיבות ומשפיעים, שלוחים ורבני קהילות, בארץ וברחבי תבל.

מסע ההלוויה יתקיים היום בלילה בעיר מגוריו בני ברק, שם שימש כרב בית כנסת חב”ד והרביץ תורה וחסידות לחסידי חב”ד וליהודים מכל החוגים במשך שנים רבות.

לפני חודשים ספורים חלה ובשבועות האחרונים התדרדר מצבו. בצאת השבת השיב את נשמתו.

הותיר אחריו את רעייתו מרת אסתר תבלחט”א, בנו השליח הרב שמואל, בתו חנה מישקין, בתו השלוחה בת שבע דערען, ובתו דבורה פרוס.

מיטתו תובא אל היכל הישיבה בכפר חב”ד לקראת השעה 17:00. הלוויה תצא מהישיבה בשעה 20:00 אל בית כנסת חב”ד  ברחוב אברהם  בבני ברק. ומשם תצא בערך בשעה 21:30, לאחר הגעת בנו ובתו מארה”ב, אל בית העלמין בבני ברק.

ת.נ.צ.ב.ה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אבד חסיד מן הארץ
    16/11/2014 08:54
    משה
  1. גאון עצום בלי בליטות חסיד ועניו אמת עם גאון יעקב מדור הישן העמיד תלמידים הרבה
    ת.נ.צ.ב.ה

  2. שיטת לימודו לימוד הסוגיה בבהירות
    16/11/2014 23:05
    ברי
  3. היה מתנגד ללימוד פלפלני עם ריבוי חקירות. אמר תמיד שהלימוד האמיתי שכך למדו בליובאוויטש הוא להבין היטב את מהלך הגמרא מהי סברת המקשן והאם התרצן מסכים עם סברת(הנחת) המקשן או שחולק על עצם סברתו. שיטת רשי לאורך הסוגיה ושיטת התוספות ובאלו נקודות הם מסכימים ובאלו נקודות הם חלוקים. אם בעולם הליטאי היו מאמצים את דרך הלימוד החבדי הסברא הישרה היינו חוסכים הרבה מחלוקות ושטויות. הבעיה ששיטת הלימוד הנהוגה כיום בישיבות הליטאיות היא העדפת החקירות ופלפולי הסרק לפני שיודעים היטב את מהלך הדברים בגמרא מי אמר מה ומה ההוכחות לדבריו וכו’. הליטגים קידשו את לימוד בשיטת ההיגיון אבל שיטה זו טובה לאחרי שיודעים היטב את מהלך הסוגיה לאחר מכן אפשר לנתח ולחלק בסרות וכו. חבל על דאבדין ולא משתכחין. לאחיי הליטאים אני מציע תנסו את שיטת הלימוד החבדית לא תתחרטו תראו איזה שמחה תהיה לכם מלימוד הגמרא ולא הנאה מזויפת מזה שאני אמרתי סברא וני חידשתי וכו.ההיגיון