חיילים הותקפו בלב שכונה חרדית: “חילקו חוברות לעידוד גיוס”

חיילים שערכו הערב תרגיל בגאולה,בר אילן ושמואל הנביא חילקו, לטענת תושבים, "חוברות לעידוד הגיוס" • עשרות מפגינים קראו קריאות גנאי לעבר החיילים, יידו אבנים, וגירשו אותם מהשכונה • כוחות משטרה ויס"מ שהוזעקו לזירה פיזרו את המתפרעים, וסייעו לחיילים להיחלץ מההמון הזועם • אתמול הותקף חייל חרדי בבני ברק
יוני גרין
כ"ד ניסן התשע"ד / 23.04.2014 22:42

מהומה בלב שכונת שמואל הנביא בירושלים: מאות  חיילים התפרסו הערב בשכונת גאולה-בר אילן ושמואל הנביא – וערכו תרגיל צבאי. לקראת סיום התרגיל, החלה קבוצת חיילים לחלק – כך לטענת תושבים – “חוברות לעידוד הגיוס”.

במקום התקבצו מיד עשרות חרדים שקראו קריאות גנאי ונאצות לעבר החיילים, יידו לעברם אבנים, וגירשו אותם מהשכונה החרדית.

• חייל חרדי הותקף בבני-ברק: “היו לי דמעות בעיניים מההשפלה” 

• “הדפוק של השכונה” • קמפיין החרד”קים יוצא לסיבוב שני

המפגינים הפכו גם פחי אשפה וניסו לעצור את התנועה בצומת הרחובות יחזקאל ושמואל הנביא. המפגינים חסמו את דרכו של אוטובוס נוסעים שחלף במקום, תוך שהם שרים ורוקדים.

כוחות גדולים של משטרה ויס”מ שהוזעקו לזירה פיזרו את המפגינים וסייעו לחיילים להיחלץ מידי ההמון הזועם. אחר-כך פיזרו השוטרים את התקהלות – והסדר שב על כנו.

 אתמול (שלישי)  הותקף מילולית  על ידי קבוצת קיצונים חייל חרדי המתגורר בני ברק.

ברוך אינדיג, המשרת בגלי-צה”ל, סיפר על מה שקרה  לחבריו בדף הפייסבוק.

“רציתי לומר לכם משהו מהלב”, כתב. “לפני כמה דקות עמדתי בתחנה (לבוש מדים) ברחוב רבי עקיבא בבני ברק, מחכה לאוטובוס שייקח אותי הביתה. נגשים אלי שני בחורים שנראים כמו בחורים צדיקים – עם זקן אפילו – ומגישים לי עלון/פשקוויל היוצא נגד החרד״קים. תוך כדי שאני מעיין במה שכתוב, הם מתחילים לצעוק בקולי קולות: ״חאארד״ק צא מהעיר שלנו – אתה מבייש את היהדות׳

“שני דברים – דבר ראשון הבושה הגדולה שלי, שחייתי בכלל בכזה מקום שמסוגל לגדל בחורים שנגשים ככה לבחור ומשפילים אותו לעיני העוברים ושבים (ולטענתם הם עשו זאת לבקשת הרב קנייבסקי – בולשיט). היו לי דמעות בעיניים! דמעות של השפלה! ומה שהוסיף ללב שלי להיפגע הוא שעוד בחורים הצטרפו אליהם וצעקו לעברי.

“זאת הפעם הראשונה שאני נתקל מול עיני בכזאת שנאה לחייל חרדי (דווקא בתקופה כמו עכשיו – תקופת ספירת העומר), וכן היה להם מבט משפיל ומזלזל!

“דבר שני – כשעיינתי בעלון, מה רשום שם? דברי מוסר נגד חרד״קים? פסוקים וכל הדבר הזה שחרדים (וכן הוצאתי עצמי מן הכלל), יודעים לכתוב בפשקווילים? לא! ממש לא! הכותרת: ‘הדפוק של השכונה’, והתוכן עצמו משתמש במילים הזכורות לי מכיתה ג׳.. שהחרד״ק הוא חולה צומי נחיתי וכו׳..  ומה שהכי מוזר, שלמטה הייתה חותמת של ‘הדיבור כהלכה’, נושאת תמונה של החפץ חיים.

“אז לא אני הוא הבושה ליהדות. אתם הבושה לאבא שבשמיים! אתם שמשפילים אנשים בחסות הדת, בחסות רבנים ובחסות הגמרא שאתם לומדים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא לטייח
    24/04/2014 18:30
    מש
  1. האלימות היתה בגלל שהם חיילים במדינת היהודים וההסתה החמורה על ידי התקשורת החרדית מכל הסוגים