יעלון: “כל מחבל שמרים ידו דינו דין מוות” • “נערכים להסלמה”

נחמן וייס
|
י"ח חשון התשע"ה / 11.11.2014 15:43
שר הביטחון ביקר היום בצומת אלון שבות בגוש עציון, בו רצח אמש מחבל את דליה למקוס הי”ד • יעלון: “כל מחבל, אם הוא מרים ידו – דינו צריך להיות דין מוות” • הערכות: יתכן ירי רקטות מעזה לאות הזדהות עם המחבלים ביו”ש

גל טרור: שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, ביקר היום בצומת גוש עציון, בו התרחש אתמול פיגוע הדקירה, וקיים הערכת מצב בחטיבת עציון.

בתדרוך לעיתונאים אמר יעלון, כי “אנחנו נמצאים בעיצומה של הסלמה”, והערכות הם כי יתכן ונראה עוד אירועי טרור, על רקע האווירה המתוחה והמוסתת.

“אנחנו צריכים להיערך לאפשרות של הסלמה”, אמר יעלון. “לכן אנחנו מתגברים את הכוחות כדי להביא לנוכחות יותר גבוהה. תגברנו את האבטחה ביהודה ושומרון, שם הייתה עלייה באלימות ובטרור העממי. אנחנו מבצעים מעצרים נרחבים יותר מאשר קודם וננקוט ביד קשה כלפי המפגעים, כולל הריסת בתים של מחבלים כדי לעצור את הגל הזה”.

לדבריו, “הרשות הפלסטינית פועלת בשטח בניסיון להרגיע את הרוחות, אך התבטאויות שונות, כולל כאלה של יו”ר הרשות, מביאות למעשים הקשים”.

יעלון הודה  כי מאחר ומדובר במפגעים בודדים יש קושי בעצירתם. והוסיף, כי למרות זאת, עדיין לא מדובר באינתיפאדה, ויש להמתין להתפתחויות בטרם מגדירים הגדרות.

שר הביטחון נשאל על ההתבטאויות של השר לביטחון פנים יצחק אהרנוביץ’, לפיהן יש להרוג במקום כל מחבל, ואמר: “כל מחבל, אם הוא מרים ידו, בין אם בסכין או בין אם בדריסה או בנשק חם, דינו צריך להיות דין מוות בהתאם לנסיבות”.

במקביל, גורמים בטחונים מעריכים, כי יתכן ירי רקטות מעזה, כהזדהות עם ערבי הגדה, אולם לדבריהם, בעזה לא מעוניינים כעת בהסלמה.

בתוך כך, הקבינט המדיני בטחוני, התכנס בשעה 15:00 לדיון מיוחד, בעקבות שני הפיגועים אתמול בהם נרצחו החייל אלמוג שילוני הי”ד ודליה למקוס הי”ד.

בישיבה ידונו השרים בדרכי ההתמודדות עם גל הטרור שפוקד את הארץ בשבועות האחרונים.

 

 

יעלון הוסיף כי לא יאפשר למצב להסלים: . אני קורא לכל מי שיש עניין ויכולת להרגיע את השטח, לעשות זאת”.