עמיר פרץ מתפטר • ביבי תקף: “טוב שהבנת שמקומך לא בממשלה”

לאחר הביקורת החריפה שהטיח בראש הממשלה בראיון ל'פגוש את העיתונות', הודיע הבוקר השר עמיר פרץ כי יתפטר מהממשלה • במהלך הישיבה התעמת עם נתניהו: "יש רעידת אדמה בכל התחומים ואתה מחפש אשמים" • נתניהו תקף: "אצלכם היוזמה היחידה היא לקפוץ מהצוק - ולהתקפל" • לבני הודיעה כי היא מכבדת את החלטת פרץ
שרי רוט
ט"ז חשון התשע"ה / 09.11.2014 11:24

חסך לראש הממשלה את ההתלבטות: השר להגנת הסביבה עמיר פרץ הודיע הבוקר (ראשון) כי הוא מתפטר מחברותו בממשלה.

בישיבת הממשלה פרץ עימות בין השר פרץ לראש הממשלה. פרץ תקף ואמר: “בחודשים האחרונים מתחוללת רעידת אדמה בכל התחומים – מדיני, חברתי וכלכלי וראש הממשלה במקום לנווט ולמצוא פתרונות מחפש אשמים. תפקידו של ראש הממשלה להתעלות מעל ההתלהמות והצרכים הפוליטיים ולגלות אחריות כלפי אזרחי ישראל”.

נתניהו לא נותר חייב: “אצלכם זה אם לא פינית – לא עשית. אצלכם היוזמה היחידה היא לקפוץ מהצוק – ולהתקפל. תפקידו של מנהיג הוא לראות את המציאות ולאחד כוחות מולה. אנחנו נתונים בעיצומו של מסע הסתה איסלאמיסטי ברמה העולמית, של האסלאם הקיצוני ששולל את זכות הקיום שלנו כעם וכבודדים. כל אחד מבין את זה.

“רואים את זה ברחבי המזרח התיכון עם מדינות שנופלות בידי האסלאם הקיצוני שלא משאיר מקום לקיומה של מדינת ישראל. לצערנו הרשות הפלסטינית ואבו-מאזן שותפים לזה ואנחנו שומעים את זה מראשי מדינות ערביים שלא נשרפו עדיין בבערה הזו.

“מי שאמור להתאחד נגד זה הם שרי הממשלה. אבו-מאזן בורח מכל הסכם. הוא בוחר ללכת לכיוון הזה. אני מודה לך על שהבנת שמקומך אינו סביב שולחן הממשלה”, הוסיף נתניהו.

עוד קודם לישיבת הממשלה קיים פרץ פגישה עם יו”ר התנועה ציפי לבני, והודיע לה כי בכוונתו להתפטר מהממשלה כבר הבוקר. השרה לבני הודיעה כי היא מכבדת אותו ואת החלטתו, וכי ימשיכו לפעול במשותף במסגרת מפלגת התנועה.

אתמול הודיע השר פרץ כי יפר את המשמעת הקואליציונית ויצביע נגד תקציב המדינה במליאת הכנסת ביום שני הקרוב.

“נתניהו הגיע למצב שהוא איננו מוכיח את זכותו להמשיך ולהיות ראש ממשלה”, אמר פרץ בראיון לרינה מצליח בתכנית ‘פגוש את העיתונות’ בערוץ 2.

במהלך הריאיון לחדשות 2 אמר פרץ, כי דבריו של נתניהו בטקס הזיכרון ליצחק רבין ז”ל, היו טקסטים מתסיסים, “ראש הממשלה נותן לגיטימציה להמשיך ולהבעיר את השטח”.

פרץ הצהיר: “אין לי כוונה להמשיך לשרת את המגמות שנתניהו מוביל, לא אתן לזה יד יותר. אני בממשלה הזאת לא מתכוון להישאר”.

לדבריו, “נתניהו שבוי בידי הימין הקיצוני, הוא לא מנהל את העסק. הגיע הרגע להתחיל לדבר במושגים של לבנות אלטרנטיבה, ונתניהו צריך להבין שבדרך הזאת הוא לא ימשיך להיות ראש ממשלה. אני לא מתכוון לתת לו גיבוי.

“נתניהו הביא את המדינה למצב שהיאוש הוא הדבר המרכזי פה, הגיע הזמן להביא תקווה”, המשיך פרץ להאשים. “נתניהו הוא לא הפיתרון, בהרבה מקרים הוא הבעיה”.

בהתייחסו למהומות בירושלים אמר פרץ: “המשטרה לבד לא תביא את הרגיעה, צריך תהליך מדיני. ובממשלה הזאת כנראה אין סיכוי, נתניהו החמיץ את כל הזדמנויות”.

בסיום הראיון שב פרץ על הצהרתו: “אני לא אהיה חלק ממשלה שממשיכה במגמות האלה. נקודה”.

בתגובה אמר יו”ר הקואליציה ח”כ זאב אלקין:”עמיר פרץ מכיר היטב את כללי המשחק הפוליטי. אם הוא לא רוצה להיות חבר בממשלה, את מספר הפקס של לשכת ראש הממשלה כדי לשלוח מכתב התפטרות לא קשה להשיג.

“לא שמתי לב שהיה קשה לעמיר פרץ להסתכל לרעבים בעיניים במשך כל השנתיים האלה, החל מהרגע שבו הוא נלחם מלחמת חורמה כנגד חברו למפלגה עמרם מצנע על עצם הזכות להיכנס לממשלה בראשות נתניהו.

“אני מבין שכרגע מעניין את עמיר עניין הישרדותו הפוליטית לקדנציה הבאה וכנראה שהוא מחפש את דרכו במסגרת פוליטית אחרת, אבל הציבור הישראלי לא טיפש והוא יודע להבדיל בין פופוליזם זול ותמרוני הישרדות פוליטית לבין עמדה אידיאולוגית אמיתית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות