“מרן היה משדר בקול ישראל. הושבה העטרה ליושנה”

שלומי צור
|
ט"ז חשון התשע"ה / 08.11.2014 22:33
הראשל”צ הרב יצחק יוסף התייחס בסיום השיעור המסורתי בבית הכנסת ה’יזדים’, המתקיים מידי מוצאי שבת, לשידור השיעור ברדיו מורשת ואמר: “אני מברך את המנהלים, זכות הרבים תלויה בידם”

פרשת ‘השיעור בלווין’: הראשל”צ הגר”י יוסף הודה במוצאי שבת, בסיום שיעורו השבועי בבית הכנסת ה’יזדים’, לרדיו ‘מורשת’ על שהחלו להעביר את שיעורו בשידור חי.

“לפני 40 שנה מרן זצ”ל, היה לו פינה קבועה בקול ישראל”, סיפר. “אני זוכר עוד שהיינו גרים ברחוב אלקנה. הייתה פינת הלכה כל יום שישי, וכעת חזרה עטרה ליושנה.

“אני רוצה לברך את המנהלים של רדיו מורשת, זכות הרבים תלויה בידם. מטרתינו להפיץ תורה, לזכות את הרבים, שישמעו עשרות אלפים.

“ולכן אני מברך אותם שיזכו לכל מילי דמיטב, יאריכו ימים ושנים”, סיים הגר”י.

לאחר מכן, במי שברך שערך לקהל הדגיש הגר”י: “אלו שהאזינו דרך רדיו מורשת”.

בשבוע שעבר לא שודר לראשונה השיעור המסורתי ברדיו הספרדי ‘קול ברמה’. זאת לאחר המתקפה של נשיא מועצת חכמי התורה הגר”ש כהן כנגד הרדיו, לפני שבועיים, במהלך השיעור, אז אמר כי “אסור לשמוע את התחנה”, והראשון לציון הסכים עם דבריו ואמר: “ודאי, ודאי”.

מקול ברמה נמסר בשבוע שעבר: “לצערנו הרב בשבועיים האחרונים עוברת התחנה מתקפה ברוטאלית המאיימת על עצמאותה והעמדת טובת הציבור לנגד עיניה, וזאת מצד גורמים אינטרסנטיים, תוך כדי שרבוב שקרים וחצאי אמיתות ומסירתם באופן שאינו הגון לגדולי הדור.

“התחנה שהוקמה על ידי מרן זצוק”ל קבעה לעצמה כי בשום צורה ואופן היא לא תאפשר פגיעה בכבודה של אף דמות תורנית וכך היא תנהג גם בעתיד.

“יחד עם זאת, נוכח האירועים האחרונים וחוות דעת הן מצד גדולי תורה איתם מתייעצת התחנה, הן מצד הרשות השנייה והן מצד מומחים משפטיים, מחוייבת התחנה בשקילת צעדיה בכובד ראש ובאחריות וכך בכוונתה לעשות בזמן הקרוב”.

 בעקבות זאת, החליטו בתחנת ‘מורשת’ של קול ישראל, להתחיל לשדר את השיעור, לאחר שבעבר שידרו את השיעור שנמסר על ידי הגר”ע יוסף זצ”ל, אך הפסיקו את השידורים בשל ההתבטאויות הפוליטיות שנהג לומר במהלך השיעור.