דרעי: “עליה להר הבית – כמו לאכול ביום כיפור” • בן גביר: “הוא מדבר?”

"בגלל שיהודים עולים להר הבית - פחות אנשים מגיעים לירושלים, פחות תלמידים עולים, כל העולם נגדנו, ומה אנחנו מפסידים? ירושלים הופכת שוב להיות מבודדת" • והאם הוא חושש מכחלון?
נחמן גור
ט"ו חשון התשע"ה / 08.11.2014 21:01

יו”ר ש”ס, ח”כ אריה דרעי, מצטרף לדברים שאמר הראשון לציון הגר”י יוסף, בהספד על הקדוש שלום אהרן בעדני הי”ד ואומר: “לעלות להר הבית זה כמו לאכול ביום כיפור, זה מיתה בידי שמיים”.

בראיון בתכנית ‘פגוש את העיתונות’ ששודרה בערוץ 2 אמר דרעי: ”בגלל שיהודים עולים להר הבית – פחות אנשים מגיעים לירושלים, פחות תלמידים עולים, כל העולם נגדנו, ומה אנחנו מפסידים? ירושלים הופכת שוב להיות מבודדת, בלי תיירים. אינתיפאדה”.

יו”ר ש”ס הודה כי מפלגתו התרחקה בשנים האחרונות מהדגל החברתי, כלשונו, וסיפר כי בזמן מבצע ‘צוק איתן’ פנה אליו ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצעה להצטרף לממשלת חירום לאומית – אך הוא סירב.

“ש”ס לא תשנה את הרכב הממשלה, הממשלה הזאת דינה ללכת לבחירות”, אמר דרעי. הוא הבהיר כי הוא אינו חושש ממפלגתו החדשה של משה כחלון. “להפך – אני מחפש עוד שותפים בנושאים החברתיים. אם ייקח לנו מנדטים – נתמודד”.

פעיל הימין עו”ד איתמר בן גביר תקף בחריפות את יו”ר ש”ס ח”כ אריה דרעי שטען כי עלייה להר הבית כמוה כאכילה ביום הכיפורים.
לדברי בן גביר, שצוטטו בערוץ 7, “דרעי שהביא עלינו את הסכמי אוסלו הוא זה שאחראי על שפיכות דמים של אלפי יהודים, עד היום אנחנו סובלים מההשלכות של מעשיו, ודאי שהוא לא יכול להטיף ליהודים העולים להר הבית”.

בן גביר ציין כי לצד העובדה ”שיש רבנים הסבורים שאסור להיכנס להר הבית, לכולי עלמא ברור שאסור לתת לאויבים להיכנס להר, זו ההלכה שאין גדול אחד בישראל שחולק עליה ולא ברור כיצד דרעי שכבר הביא עלינו את אוסלו, ואחראי להסכם ששפך דמם של אלפי יהודים, מעז בכלל לדבר ועוד להניף אצבע מאשימה כלפי יהודים צדיקים”.

פעיל הימין המשיך לתקוף את יו”ר ש”ס והזכיר כי לפני הבחירות דרעי אמר שדעותיו נוטות ימינה. “דרעי נשאר דרעי. תמיד לפני הבחירות הוא ימין ולאחריהן הוא שמאל. למעשה הכוח היחיד שלו הוא ההתחברות לשמאל, כך היה בעבר וכך יהיה בעתיד”.

בן גביר מתח ביקורת על עצם ההשוואה בין עליה להר הבית לאכילה ביום הכיפורים. “חבל עוד יותר שבראיון הוא לא נשאל האם מי שמסר שטחי מולדת ומסר נשק למחבלים דומה גם הוא למי שאוכל ביום כיפור, או שמא מי שהורשע בשוחד וקיבל דבר במרמה דומה גם הוא למי שאוכל ביום כיפור – מכל מקום את כל העבירות הללו עשה דרעי, והיה מצופה ממנו לשבת בשקט ולעשות תשובה אמיתית על החטאים שלו, ולא לחזור להיות אריה דרעי הישן – אהוב ליבם של אנשי השמאל והמחבלים מתוניס”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הר הבית
    08/11/2014 21:40
    יואב
  1. שקרן חצוף בור ועם הארץ לעלות להר הבית זה לא כמו לאכול בכיפור אכן יש מחלוקת בעניין המקום האסור לעלייה ואתה ממשיך את השקר הגדול ולא מבין שיש מקומות המותרים ויש מקום האסור באיסור כרת. ואלה העולים להר הבית עולים בהיתר גמור על ידי רבנים (לשיטתכם סוג ד) אבל אלה גאונים גדולים בהלכה אשר חוששים לאיסור כרת לא פחות ממך ומחבריך ובבדיקות הכוללות מדידות מדויקות של הר הבית יודעים את המקום המותר ללכת בו לכל הדעות הכוללות תוספת מרחק זהירות מחשש ספק ספיקא ושמה הולכים מסביב למקום אשר איוה למושב לו יעקב חבל נחלתו. וכל הניסיונות שווא שלך ושל רבך להלך אימים על ציבור יקר ואהוב המקפיד קלה כבחמורה במצוות ה’ באומרכם שבגלל העלייה להר הבית יש לנו אסונות כאלו מוכיחים עד כמה בגלות הנכם וכל הקשר שקשרתם בין הפיגוע לעלייה להר אינו אלא שקר דברי הבל וחלושה שרק מחזק את אויבנו באומרם להמשיך לפגוע ביהודים הנה זה מצליח ועל כך לא תוכלו לומר ידינו לא שפכו את הדם הזה.

  2. ולגנוב מכל הספרדים המסכנים ולהתעשר על גבם? מותר?
    08/11/2014 23:32
    מואס בשקרי דרעי
  3. גנבה גם אסורה

  4. כשעולים להר הבית, מדובר בפיקוח נפש ממש, שמסכן את כל עם ישראל
    09/11/2014 00:41
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
    • משה   09/11/2014 10:23

      וכל הירא ורך הלבב ילך וישוב לביתו פן ימות במלחמה