סערה פוליטית • הראשל”צ בהספד: “להפסיק עליית היהודים להר הבית”

הראשל"צ תקף העלייה להר הבית: "אי אפשר שרבנים מליגה ד' יחלקו על גדולי ישראל" • הרב דוד סתיו תקף את הראשל"צ: "גדולי התורה של הציונות הדתית אינם זקוקים להכשר והסכמות" • ח"כ סטרוק: "אני מוחה על הפגיעה בכבודם של גדולי רבני הציונות הדתית" • נפתלי בנט: "דם יהודים נשפך כי ערבים רצחו אותם"
יוני גרין
י"ד חשון התשע"ה / 07.11.2014 14:05

הראשל”צ הגאון רבי יצחק יוסף קרא היום (שישי)  בהלווייתו של הקדוש שלום אהרון בעדני הי”ד, נכדו של הגאון רבי שמעון בעדני, חבר מועצת החכמים של ש”ס, להפסיק את עליית היהודים להר הבית, עלייה המתקיימת בניגוד לדעת כל גדולי ישראל.

“כאן המקום לעורר את הציבור היקר”, אמר הראשל”צ, “להפסיק את ההסתה הזו שמסיתים את בני עשיו ששונאים ליעקב, שאנשים עולים להר הבית ועוברים על ההלכה של איסורי כרת.

“מכאן תצא הקריאה שאסור לכל יהודי לעלות להר הבית, לא לעשות תסיסה אצל הערבים, השונאים שלנו, המחבלים. הם מוסיפים שמן למדורה. מכאן תצא הקריאה להפסיק את הדבר הזה. רק כך יפסיק להישפך דם של עם ישראל. כל גדולי ישראל יצאו נגד העליה להר הבית, אי אפשר שרבנים מליגה ד’ יחלקו על כל גדולי הדור”, אמר הראשל”צ.

השר נפתלי בנט הגיב על דברי הראשל”צ: “לא, כבוד הרב הראשי. דם יהודים נשפך כי ערבים רצחו אותם”.

הרב דוד סתיו, יו”ר ארגון רבני צהר התייחס לדברי הראשון לציון ואמר: “מבלי להיכנס לעמדה ההלכתית של ההיתר לעלות להר בימינו ומבלי לקבוע עמדה הלכתית בדבר: גדולי התורה של הציונות הדתית אינם זקוקים להכשר והסכמות של אף אחד.

“במקום להאשים את הרוצחים, האצבע מופנית אל הקורבנות. לומר שכשרבנים נכנסים למקומות בהם אין מיתה בידי שמים זו זריית חול בעיני הציבור.

“גם מי שסובר שאסור להיכנס להר הבית בוודאי יסכים שהריבונות על המקום המקודש ביותר לעם היהודי צריכה להיות בידי מדינת ישראל”.

ח”כ אורית סטרוק מהבית היהודי מוחה על דבריו של הראשל”צ נגד העלייה להר הבית: “צר לי על הדברים. אני מוחה הן על האשמת יהודים במעשי ההסתה והרצח של המחבלים הערבים, והן על הפגיעה בכבודם של גדולי רבני הציונות הדתית, שהעולים להר הבית בטהרה פועלים לאור פסקי ההלכה שלהם.

“הציבור הדתי לאומי מאז ומעולם נשמע לרבותיו ופועל על פיהם. אני עצמי לא עולה להר הבית, בשל הוראת כבוד הרב ליאור לגבי עלית נשים”.

במקביל, נשיא המדינה ראובן ריבלין שוחח עם הראשל”צ  וביקש להעביר דרכו כידיד המשפחה את תנחומיו למשפחת בעדני. בבית הנשיא הכחישו כי השניים שוחחו על העלייה להר הבית.

 פעיל הימין עו”ד איתמר בן גביר הגיב על דבריו של הרב הראשי ואמר: “צריך לומר את הדברים ביושר: ארגון החמאס מודה מאוד לרב …. האמירות הללו משחקות לידים של החמאס ושאר אויבי ישראל. לעניות דעתי כאשר הם שומעים את ההתבטאויות הללו הם רק מקבלים רוח גבית וברור לי שזו לא הייתה כוונת כבוד הרב אבל אי אפשר להתעלם.

“האויבים משיגים למעשה את המטרה – הרתעה, פחד, בריחה וידיעה שאם הם יפגעו בנו אנחנו נתקפל”.

בן גביר הוסיף: “לידיעת כבוד הרב, האויבים שלנו לא רוצים אותנו לא רק בהר הבית, אלא גם בשמואל הנביא ובבני ברק – אולי גם משם נברח? יהודים נרצחים לא כי עולים להר הבית, אלא כי אנחנו יהודים והאוייבים שלנו תמיד רצו לחסל אותנו…”

בן גביר מזכיר כי לא מעט פוסקים וגדולי דור מצדדים בעליות להר הבית, “ולפני כולם הרמב”ם בעצמו כתב שהוא עלה להר”. לדברי עו”ד בן גביר, “אין מקום למתן לגיטימציה לרצח יהודים, ובימים אלה האחדות בעם חשובה ביותר ואנחנו חייבים להיות חזקים מול האויבים שלנו ולא להיכנע להם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פרופורציות
    14/11/2014 00:21
    יהודי פשוט
  1. נו… קצת כבוד עצמי. להביא דעות כאלו אל מול רב, ועוד רב ראשי???