עבר ‘חוק החופות’: רבנים לא יוכלו לגבות תשלום על הקידושין

הכנסת אישרה סופית את הצעת החוק של ח"כ שולי מועלם: רבנים עובדי ציבור לא יוכלו לקבל תמורה עבור עריכת טקס הנישואין • המידע על זכויות בני זוג שנרשמו לנישואין יוצג במקום בולט במשרדי הרישום
י"א חשון התשע"ה / 04.11.2014 08:42

מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח”כ שולי מועלם-רפאלי מהבית היהודי, האוסרת על רבנים עובדי ציבור לגבות תשלום על עריכת חופות.

לעיתים רחוקות, רבנים העובדים במועצות דתיות וברשויות המקומיות ומקבלים על כך שכר, גובים תשלום נוסף מזוגות נישאים בעבור עריכת טקס הנישואין.

לפי הצעת החוק, רב שקיבל תמורה או טובת הנאה אחרת בעד טקס נישואין שערך בניגוד להוראות, יהווה הדבר עבירת משמעת לפי הדין המשמעתי החל עליו.

 רב לא יהיה רשאי לקבל כל תמורה אלא לאחר שקיבל היתר לעבודה פרטית, השלים את מכסת טקסי הנישואין שנקבעה לו ומילא את הוראות השר לשירותי דת הנוגעות לרישום ודיווח של טקסי הנישואין.

בנוסף, נקבע כי המידע בדבר זכויות בני זוג שנרשמו לנישואין, לרבות הזכות לקבל שירותים של עריכת טקס נישואין ללא תמורה, יוצג במקום בולט במשרדי הרישום.

ח”כ ניסים זאב תקף את הצעת החוק ואמר: “המגמה שעומדת מאחורי החוק זה לומר ‘תראו הרבנים לוקחים כסף’. יש כאן מערכת של הכפשה. רבנים לא גובים ולא דורשים כסף”.

ח”כ שולי מועלם רפאלי מהבית היהודי הסבירה: “החוק הזה הוא לא בשביל מי שקרוב לרבנים, אלא למען ציבור חילוני שרוצה להינשא כדת משה וישראל. ככל שאתם תתמכו ברבנים שלוקחים כסף, נמצא את עצמנו עם פחות נישואים הלכתיים.

“הזוגות כבר משלמים אגרה, אין שום סיבה לקחת מהם עוד כסף. כדאי שתהיה לכם טיפת צניעות וענווה כלפי תלמידי חכמים אחרים שיש במדינת ישראל, גם אם הם לא מרן”, הוסיפה ח”כ מועלם.

בקריאה שלישית תמכו בהצעה 29 ח”כים ו-3 התנגדו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות