רבה של ברלין: “נמשיך ללכת עם כיפה בגאווה – וכך נמליץ לכל יהודי”

הרב יהודה טייכטל הכריז כי בדעתו להמשיך ללכת עם כיפה ברחוב: "הסתרת הזהות היהודית מעולם לא הייתה הפתרון" • הנשיא ריבלין: דברי נציב ממשלת גרמניה למלחמה באנטישמיות "הותירו בי זעזוע עמוק"
נתן פרל
כ"א אייר התשע"ט / 26.05.2019 12:25

רבה של ברלין, הרב יהודה טייכטל, הבהיר הבוקר (ראשון) כי ימשיך ללכת עם כיפה ברחובות בירת גרמניה, למרות המלצתו של נציב ממשלת גרמניה למלחמה באנטישמיות ליהודים ללכת בלי כיפה.

“המאבק באנטישמיות הוא בראש סדר העדיפויות ולכן אנחנו מעריכים כי הממשלה נותנת לזה את תשומת הלב מטעם נציגה בעניין זה”, ציין הרב.

הוא הוסיף: “עם זאת אסור להתבלבל: הכיפה היא סמל מובהק לזהות יהודית ולכן נמשיך ללכת איתו בגאווה וכך נמליץ לכל יהודי”.

הרב טייכטל הדגיש כי כל אמצעי הביטחון צריכים להילקח בחשבון, אך “הסתרת הזהות היהודית מעולם לא הייתה הפתרון. אנחנו תמיד צריכים להיות מודעים לזהות שלנו. בלי עבר איו עתיד. עם ישראל חי”.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס היום להמלצת נציב ממשלת גרמניה למלחמה באנטישמיות: “דבריו של הממונה על המאבק באנטישמיות בגרמניה המתארים מציאות לפיה עדיף שיהודים לא יחבשו כיפה ברחבי המדינה, מחשש לבטחונם, הותירו בי זעזוע עמוק.

“האחריות לשלומם, חירותם וחופש אמונתם של בני הקהילה היהודית בגרמניה מונחת על כתפי רשויות האכיפה והממשלה בגרמניה. אנו מוקירים ומעריכים את עמדתה המוסרית של ממשלת גרמניה ומחויבותה לקהילה היהודית החיה במדינה, אך החשש לבטחונם של יהודי גרמניה מהווה כניעה לאנטישמיות.

“כניעה שכזו כמוה כהודאה בכך שיהודים אינם בטוחים, שוב, על אדמת גרמניה. לעולם לא ניכנע, לא נשפיל מבט ולא נגיב בתבוסתנות אל מול האנטישמיות ואנו מצפים ודורשים מבנות בריתנו לנהוג באותו האופן”. 

ההתבטאות הקשה של נציב ממשלת גרמניה למלחמה באנטישמיות נאמרה אתמול (שבת) על ידי פליקס קליין, בשיחה עם קבוצת התקשורת פונקה.

“דעתי בנושא השתנתה בעקבות הברוטליזציה ההולכת וגוברת בחברה הגרמנית”, אמר קליין. “אני לא יכול עוד להמליץ ליהודים לחבוש כיפה בכל זמן ובכל מקום בגרמניה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות